Kummiasia on pyöriny jo monta viikkoa päässä. Sen verran ollaan siis päätetty, että vauva kastetaan. Mä olisin itse ollut enemmän nimenantojuhlan (ja kirkosta eroamisen) kannalla, mutta miehen puolen suku on uskovaista sorttia, joten kastaminen taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ollaan koitettu miettiä vauvalle sopivia kummeja, mutta suuria päätöksiä ei olla saatu aikaan. Meillä on kummipula!  Mun siskot ois tietty ihan hyviä ja loogisia vaihtoehtoja, mutta mä uskon heidän kuuluvan vauvan elämän ilman kummiuttakin. Ja tietysti jos otettaisi yksi siskoistani kummiksi, täytyisi ottaa kaikki kolme. Paha :D saattaapi olla, että siskojen osalta tulee kuulumaan napinaa, kun heitä ei kummeiksi pyydetä, mutta mä koitan sit kestää. Ukko haluaisi jonkun miespuolisen kummin vauvalle, eli siis jonkun kaverinsa.  Mun mielestä taas kaikki sen kaverit on sen verran urpoja tai etäisiä, että niistä ei hyvä kummeja vauvalle leivottaisi. Mä kuitenkin toivon sellaisia kummeja, jotka hoitavat lasta ja näkevät sen kasvavan. Muulloinkin, kuin synttäreillä! Keitä te muut olette pyytäneet, tai meinaatte pyytää lastenne kummeiksi?

Muuten mietittiin eilen ukon kanssa, että vietetään kastejuhlat seurakunnan tiloissa, sillä vieraita laskettiin tulevan n. 30, joista yksi pyörätuolilla kulkija. Tilaa siis tarvitaan ja sitä ei meidän kaksiosta löydy :D Juhlat tullaan varmaankin myös pitämään arki-iltana. Sillä haluan parhaan ystäväni paikalle ja hän tulee suomeen ja vantaalle vain viideksi päiväksi kesällä. Tästäkin saadaan varmasti kuulla napinaa ja jupinaa vanhempien suunnalta. Ja siis joo, tiedän miettiväni asoita ihan liian aikaisin! Musta on vaan helpompaa tehdä nää suunnitelmat nyt, kun on aikaa ja intoa, sillä sitten vauvan synnyttyä voi innostus olla aika hakusessa.

 

Kävästiin kattomassa niitä vaunuja äidin kaverin luona. Ne on 10 vuotta vanhat, mutta hyvin hoidetut, joten päätettiin ottaa ne. Ja ilmasiksi kun saa, niin ei kannata paljoa nirsoilla :D Saatiin myös iso pussillinen vauvanleluja ja vauvakirja matkaan. Kannatti kävästä :) Kävimme kaivelemassa myös yhden kaverini vauvanvaate laareja ja löydettiin paljon ihanuuksia. Suurinosa vaatteista oli vääränsorttiselle hankittuja, mutta löydettiin paljon pieniä 50 ja 56 kokoisia vaatteita jotka sopivat kummallekkin :) Myös kylpyamme ja jumppalelu tarttuivat matkaan. Niin ja taas kysyn teiltä enemmän tietäviltä, että kuinka paljon noita pieniä vaatteita kannattaa hankkia? Mä en kuitenkaan usko, että jaksan heti synnytyksen jälkeen pyörittää pyykkikonetta joka hetki :D

 

Mä lähden nyt valmistautumaan illan bileisiin :)

 

Hyvää uuttavuotta kaikille tasapuolisesti!