Perjantaina kävin kattomassa Kaija Koon keikan ja kyllä kannatti :) Ainoa miinus oli sen baarin huonot soittovehkeet ja siitä johtunut huono äänenlaatu. Kaija alkoi esiintymään vasta puoli yhdeltä, joten me jäätiin mun siskon kanssa hetkeksi hengailemaan baareihin. Oli hauska nähdä tuttujen ihmisten reaktioita, kun ne tajus mun olevan raskaana. Nyt sain sitte kokea ekaa kertaa senki, ku ihan vieraat ihmiset tuli lääppimään mun vatsaa. Yks äivän törkeässä humalassa ollut nainen lääppi mun vatsaa ja sit se alko puristelee sitä niin, että se sattu. Siinä vaiheessa jouduin vähän karjasee :D Niin joo ja myöhemmin tää sama nainen ajatteli oikeudekseen puristaa mua tissistä. Jouduin ihan pikkasen nielee, etten ois huitassu :P Mut suurimmaks osaks ihmiset kävi vaan nopeesti taputtaa mahaa ja sen mä jotenki pystyn kestää. Ymmärtäähän sen, että baarissa ihmiset on humalassa ja humalassa noi aivot ei käy ihan täysillä. Muutama ihminen jopa kysy luvan masuun koskemiseen :O Toi mun ukko on vakuutellu mulle aina, että on olemassa miehiä jotka tykkää raskaana olevista. Mä oon taas väittäny, että ehkä ne tykkää omista naisistaan raskaina, mut ei sentään vieraista. Mutta tulipa todistettua, että mä olin hyvin väärässä. Aika moni mies kuolas perään ja kehu ulkonäköä, vaikka vatsa oli tosissaankin nähtävissä :D Täytyy myöntää, että itsetunto nous kyllä hurjasti tuona iltana :D Olin sisukkaasti ton illan korkokengissä ja siitä johtuen oonki sitte kärsiny kauheista polvisäryistä koko viikonlopun. Täytyy ehkä pistää takas kaappiin ne korkokengät odottamaan aikaa parempaa. Jos olisin tiennyt, että se keikka alkaa vasta puolen yön jälkeen, niin en ehkä olisi lähtenyt. Siihen aikaan porukka oli tosi humalassa ja jouduin tekee aika paljon duunia, että sain suojeltua vatsan aluetta, mutta hengissä selvittiin ja nyt voiki sitte viettää loput viikonloput hyvillä mielin kotona maaten :D Niin paitsi tietysti ens viikonloppu jolloin lähdetään laivalle :) Toivottavasti sielä porukka osaisi käyttäytyä vähän paremmin ja olla lääppimättä mahaa. Ehkö mäkin voisin vähän tsemppaa ja sanoa ihmisille, että ilman lupaa siihen ei kosketa. Saa nähdä montako mummoa saan tolla kommentilla pyörtymään :D

Mulla olo on kokoajan kauhean tukala. Yöt nukun ihan hyvin muutamalla vessakäynnillä, mutta olen silti kauhean väsynyt kokoajan. Vauva painaa tosi ikävästi mun lantiota ja alapäätä. Pissahätä ois kokoajan ja kävely sattuu. Ja esimerkiksi sohvalta en pääse enää kunnolla ylös ilman apua. Ystävämme närästys on myös palannut tähän talouteen ja aika pahana. Onneksi se on ollu nyt vaan noin joka toinen päivä, joten välillä olo on sen puolesta ok.  Närästyslääke jeesaa kyllä, joten närästyspäivinä sitä kuluu ihan hyvä määrä :P Vuvan liikeet alkaa myös tekemään välillä tosi kipeetä. Tuntuu vaan kun sen ja mun luut kolisee yhteen :D Sillä on myös hikka tosi usein ja seki tuntuu aika tylsältä. Eilen sil oli ainaki vartin verran hikka ja sit sil vissii meni hermot siihen, koska se alko kiemurtelemaan oikeen kunnolla. Mä en muuten muista valitinko sillon pari viikkoa sitten, että mulla oli suonenvetoja öisin... Kävin siis silloin hakemassa apteekista magnesiumia ja nyt, kun otan puolikkaan pillerin sitä (raskausvitamiinin lisäksi), niin ei ole kertaakaan edes meinannut vetää suonta. :) Toi oli niinku kannattava satsaus.

Järjestelin eilen vauvan vaatteet laatikoihin kokojen mukaan. Onneksi tein sen jo ajoissa, sillä huomattiin, että meillä ei ole tarpeeksi vaatteita. Täytyy hankkia vähän lisää :) Joku äidin kaveri lupaili, että niille voisi mennä penkomaan vauvanvaatteita. Uusia en kauhesti enää viitsi ostaa. Paitsi jos ruotsista löydetään jotain kivaa, niin sieltä toki varmaan lähtee muutama juttu mukaan. Pakattiin myös vauvan kotiutumis vaatteet. Ukko oli lukenyt jostain vauvakirjasta, että se pitäisi pakata nyt ja laittaa johonkin eteisen naulaan :D Mä suostuin kyllä pakkaamaan ne vaatteet, mutta en sentäs ripustanut sitä kassia eteiseen. Eiköhän sen ehdi mukaan ottaa ja jos ei ehdi, niin onneksi se ei sitä kassia sielä sairaalssa ihan ekana kaipaa :D Olisiko muuten teillä jakaa hyviä neuvoja siitä, mitä vauvan kassiin kannattaa pakata? Tällä hetkellä sieltä tosissaan löytyy vaan ne vaatteet (body, housut, sukat, pipo ja fleecepuku tumpuilla ja tossuilla.) En vittiny sitte kertoa ukolle, että se paljon tärkeempi kassi olisi se mun sairaalakassi. Ihan vielä ei viittis sitä kuitenkaa pakata :P  Hankintalistalla ei ole enää juurikaan mitään. Kaikki alkaa olla hankittuina. Kestovaippojakin (harsot ja kuoret/villapökät) on jo tarpeeksi pienen vauvan tarpeisiin. Kalleimmat jutut joita pitäisi vielä hankkia liittyy imetykseen. Ja niillä nyt ei ole kiire. Rintapumppukin taidetaan hankkia, sitten jos ja kun tarvetta tulee. Tänään saadaan uus sänky ja yöpöydät. Tai siis vähän käytetyt, tulee mun vanhemmilta. Ja varmaan seuraavana vapaana viikonloppuna järjestelllään sitte kämppä vauvakuntoon. Tai siis makkari. Eihän tuohon H-hetkeen ole enää, kuin vajaa kaksi kuukautta :) Niin ja täytyy muuten sanoa, että nyt alkaa hetki hetkeltä jännittämään enemmän. Eilen ukkokin sanoi ekaa kertaa koko raskauden aikana, että jännittää. Mä olen taas miettinyt sitä, että missä menee normaalin jännittämisen raja. Oon aikalailla hylännyt ne luomusynnytys aikeet ja haluan epiduraalin. Mutta kohta mä varmaan haluan jo keisarinleikkauksen :D Täytyy ehkä jutella neuvolantädin kanssa. Ja ens viikollahan meillä alkaa haikaranpesän valmennukset. Mä uskon, että se kätilön kanssa käytävä keskustelu voi helpottaa mun pelkoja huimasti :)

Oli taas paljon asiaa, eikä ollenkaan aivokapasiteettia käytössä, joten kaikki tuli sekavasti ulos. :D Loppuun vielä masukuva eiliseltä eli 32+0