Vauvan nimi on tiedetty jo ekasta ultrasta sakka, joten sitä ei tarvi nyt miettiä. Vaan nyt tarvittais uusi nimi tälle blogille? Masukki on nyt tehty, joten nimen vaihto olis varmaan ihan asiallinen :) Mulla kuitenki lyö ihan tyhjää. Olisko teillä jotain hyviä ehdotuksia? :)

Eilinen neuvolakäynti meni hyvin. Poitsu oli kasvanut, niinkuin arvelinkin. Pituutta oli nyt 53,7 ja painoa 3910. Pipokin oli jo 36.2 (synytyessä paino 3620, pituus 51 ja popo 35) Eli hyvin kasvaa tissillä :P Vauva oli ihan unessa, kun mentiin neuvolaan, joten kaikki tyhmät riisumiset, refleksien testaamiset ja mittaukset sai ison itkun aikaseks.  Mä kysäsin tosta mun alapään kondiksesta. Terkka oli sitä mieltä, että vois näyttää lääkärille, mutta neuvolalääkärillä ei ollu aikaa, myöskään terveyskeskuksesta ei ollut antaa aikoja, joten soitin kättärille. Kättärillä kätilö oli sitä mieltä, että mulla ois hiiva. Siispä pistin ukon hakemaan lääkettä siihen. Saas nähdä jeesaako :)

Mä olen nyt ollut tän päivän ja elisen kaksin vauvan kanssa, kun ukko palas töihin. Eilen sillä oli vielä menoa töiden jälkeen, joten olin tosissaan melkein koko päivän vaan vauva seuranani. Mielialat on hyppiny jotenki kauheesti ja väsy on suuri. Kauhukuvat masennuksesta hyppii heti päähän, mutta koitan työntää ne pois. Ehkä pieni itkusuus ja väsy on tässä vaiheessa ihan normaalia. Jotenki tää kotona olo vauvan kanssa on vaan niin sairaan sitovaa. En ehdi syömään, kun vauva vaatii huomiota ja vain sylissä on hyvä olla. Kotityöt huutais tekijäänsä ja kaikki vauvanvaatteet odottaa likasena pyykkikorissa, mutta kun ei ehdi, niin ei ehdi.  Tänäänki käytin taas yli tunnin vauvan nukuttamiseen. Monta kertaa se nukahti minuutiks ja sit säpsähti taas hereille. Se on selvästi väsynyt, kun haukottelee kokoajan, mutta millään ei malttais käydän nukkumaan ja silmät pidetään vaikka väkisin auki. Paijatakkaan ei saa, tai alkaa kauhee hutominen. Elämän parasta aikaa, eiks je :P 

Oon muuten koittanu pumppailla vauvalle maitoa, että pääsisin joskus hetkeks jonnekki, mutta pumpatessa ei maitoa irtoa. 25milliä on paras saavutus.... Kahdesta tissistä yhteensä :O Kyllä sitä maitoa pitäis olla, kerran tuo hyvin kasvaa, mutta jostain syystä pumpatessa homma ei pelaa ollenkaa. Sit joka kerta, kun saan saalikseni pumppaamisen jälkeen sen muutaman millin, lentää pumput seinään ja alkaa itku. Ilman sitä maitoa en pääse ikinä ulos.....