Tänään oli siis neuvola. Mentiin sinne oikeen koko joukon voimin (mies ja hoitolaps).

Mitään ihmeellistä ei ollut, kaikki oli hyvin ja käynti oli nopsa.

Hemppa tarkistettiin, se oli nyt 118 (viimeksi 129), joten alan pikkuhiljaa syömään rautaa. Toi on kuitenki vielä niin hyvä arvo, että puhuttiin, että jos vaikka joka toinen päivä, ottais, niin riittää :)

Verenpaine oli hyvä: 115/62 ja vauvan syke pyöri siinä 150 hujakoilla. Terkka joutu ettimään tosi kauan vauvan sykettä. Vauva ui kokoajan alta pois, mutta lopulta n. 5min. ettimisen jälkeen se suostu olee paikallaan sen aikaa, että saatiin syke kunnolla kuulumaan :) Nyt siis vihdoinkin ukkokin sen kuuli. Hymyili maireena :) <3

Punnitseminen mua jännitti kauheasti. Mä kun en käy puntarilla muualla, kuin neuvolassa, niin ei yhtään tiedä mitä siellä saa tietää :D Nyt painoa oli tullut viime kertaisesta kilo lisää. Eli 240g/vk. Oon kyllä tosi tyytyväinen tohon. Kokonaisuudessaan paino on siis noussu 1.2kg... Ei ollenkaan paha mun mielestä :) Toisaalta arvasin kyllä, että ei se paino oo kauheesti nousut, koska ei mulla oo yhtään isompi olo mistään muualta, kuin masusta ja tisseistä :D Tietysti vähäistä painonnousua piti juhlia, joten hain kaupasta pitsan ja vetäsin sen nassuun :D Illalla pääsen sit vielä mun vanhempien kanssa Ikeaan syömään.

Sitte kysyin vielä, niiden pissatestien tulokset. PLV oli puhdas ja klamydia nega, juuri niinkuin odotinkin :) Seuraava käynti sit taas kuukauden päästä. Sillon saadaan sitte Kelan paperit jne.

Muuten kaikki siis täällä päässä ihan mahtavasti. Olo on hyvä. Väsymys ei vaivaa. Liikunta kiinnostaa ja kävelykin sujuu ilman kipuja. Raskauden voi aina välillä jopa unohtaa, kunnes kävelee peilin ohi ja näkee masun, tai siihen saakka, että Eetu alkaa muksimaan masussa. Suklaanhimo on vaan muuttunut kamalaksi :D

Niin ja pakko kertoa, että oon tsempannu. Aloin taas ottamaan raskausvitamiinia aamuin ja illoin, sekä tsemppaamaan hampaiden huollossa. Nuo on muuten alkuraskauden jälkeen jääneet huonolle hoidolle. :/ Ei siis sillä, ettenkö ois hampaita pessyt, mutta nyt pidän niistä ekstahyvää huolta. Raskausvitamiinissa se d-vitamiini ja kalkki on ne mun ja vauvan kannalta tärkeimmät. Muut saa kyllä ruuasta.

Henna+Eetu 18+4