Mä oon NIIIIN iso :D Tai silt must tuntuu ja niin tuntuu kaikki muutki ajattelevan (ja kiltisti myös kertovan). Ukko mittas eilen mun vatsan ympärystä ja sai tulokseks 105cm, ihan hyvin, kun vauvalla on kuitenki viel reilu kuukaus aikaa kerätä vararavintoa ympärilleen :D Jos tuo pysyy mun masussa loppuun saakka, niin masun ympärys lähentelee silloin varmasti 120cm :D Kaikki rintsikatki on alkanu kiristää tosi paljon ja tänään onki varmaa pakko hakee yhdet isommalla ympärysmitalla loppuajaksi. Kiva, sit onki käytössä kolme kokoo isommat :D Luoja mä toivon, että mä kuulun niihin jotka pääsee kaikesta raskauden tuomasta ylimääräisestä löllöstä eroon imettämällä... No onhan mulla toki tarkoituksena lenkkeillä kesällä paljon ja sit syksyllä mennä taas salille ja jumppiin/spinninkiin :) Odotan kyllä ihan mielettömästi sitä, kun voi painaa menemään ja tuntea oikeesti liikkuvansa :)

Maha on ottanu lähiakoina jonkimoista kasvuspurttia (ja mä oon saattanu jeesaa sitä syömällä aika hyvin :D) sillä vaatteet on käyny ihan yhtäkkiä pieneks. Osa mun ekoista mammavaatteista on ollu jo jonku aikaa vähän nafteja, mut nyt niit ois kyl ihan turha ees yrittää änkee päälle. Mun vaatekaappi koostuukin siis tällä hetkellä kolmesta sopivasta topista, yhdestä t-paidasta ja neljästä pitkähihasesta. Eli aika haipakkaan saa pyykkiä pestä. Housujen kohdalla mulla on ihan hyvä tilanne, kun kotona oon vaan verkkareissa ja niiden lisäksi mulla on neljät mammahousut. no joo, onhan mulla sit tietty noi äidin antamat vaatteet, mut jotenki mun sisu ei anna periks, että iskisin ne päälle. Kohta on varmaan vaan pakko :D Meinaan rahatilanne on tällä hetkellä niin heikko, että uusia vaatteita ei tosissaan parane shoppailla. :/

Oon miettiny tässä jo jonku aikaa, että mä elelen edelleenki aika oireettomana. Närästys helpotti ton ruotsin reissun jälkee enkä oo syöny koko viikkona yhtään lääkettä siihen. Ainoot vaivat on selkä ja jalkasärky. Neki helpottaa, kun muistaa vaan pitää lepotaukoja päivän aikana. Niin ja liitoskivut jotka tuntuu pahenevan, nyt ne onneks on vielä kestettävät :) Yötki on sujunu jokseenki hyvin, oon tottunu lisääntyneeseen vessassa käyntiin ja jos herään yöllä nälkään, ni syön. Ei siin muu auta :P Supistuksiakin tulee jopa ärsyttävän vähän. Ensin sitä sai pelätä, että syntyyks tää ennen aikojaan ja nyt sitä toivoo, et tulis jo :D Vatsanahka tuntuu usein tosi kireeltä vaikka rasvaan ja öljyyn sitä päivittäin, mutta ihme ja kumma oon selvinny tähän saakka ilman mainittavia raskausarpia. Muutama pieni on ilmestyny lanteisiin ja toiseen tissiin. Mä oisin kyl maailman onnellisin tyttönen, jos selviäisin ilman pahoja arpia. Mutta niinku sanoin, niin aika vähän on mitään raskauden aiheuttamia oireita. Silti mä jaksan joka päivä kitistä ja olla pahantuulinen. Ukolla on oikeesti kestämistä. :D Mua vaan ärsyttää nykyään hirmu helposti kaikki ja sit toisaalta tää raskaana olo alkaa olee jo aika tyhmää ja haluisin vauvan tähän nyt.  Meinaa vaikka mitään suuria oireita ei olekkaan, niin silti tää iso maha vaikeuttaa elämää aika huimasti. Ensinäki tää maha osuu aina jokapaikkaan ja sit muhun sattuu :D Sit toiseksee oon alkanu tiputtaa kaiken ruuan mun mahalle :D Missään asennossa olo yli puolta tuntia ei tunnu hyvältä, siksipä esimerkiksi leffan kattominen alkaa olee tuskaa, kun uutta asentoa pitäis keksiä vähän väliä. Ja sit viimeseks en oikeesti tuu ikinä tottuu tähän isoon kroppaan. Painan kymmenen kiloo enemmän, kuin koskaan. Eikä tätä vastaan voi ees tapella. Varsikaan, kun suklaanhimo on nykyään aivan valtava!

Mutta ettei menis ihan valittamiseks, niin onhan tässä ne ihanatki puolensa. En vaan nyt just keksi, et mitä ne olikaan ;)

 

Loppuun vielä ukon hienosti kuvaama masupävitiys xD (33+6)