Ihan ensinäkin suur kiitos kaikille onnittelijoille ja tsemppaajille :)

Ja toisekseen tosta synnytyskertomuksesta tais jäädä ihan ensinäkin oikoluku xD Ja sitten yks aika oleellinen asia.. Eli miksi mulla olo oli synnytyksen jälkeen niin kehno. Mulle siis tuli raskausmyrkytys siinä synnytyksen aikana. Olo koheni synnytyksen jälkeen myös hurjan nopsaan juuri siksi, että ainoa kunnon hoitohan tuohon myrkytykseen on synnytys :)

Neuvolantäti käväs tänään. Pikkusen paino oli jo lähtenyt nousuun ja keltasuuskin oli kaikonnut. Kaikin puolin ihana ja terve poika :) <3

Pikkunen nukkui toissayöhön saakka tosi hyvin, mutta nyt viimeset kaks yötä on menny kehnosti. Tyyppi jaksaa parhaimmillaan valvoa kolme tuntia, joista viimeset kaks yritetään nukuttaa pientä. Välillä torkahdetaan, mutta sitten minuutin unien jälkeen herätään säpsähtäen huutamaan. Tuntuu, että syvään uneen pääseminen ois aika vaikeeta tuolle. Syliin nukahtaa monesti ihan hyvin, mutta sitte sänkyyn siirrettäessä herää samantien, eikä enää nukahda. Yks pidempi, noin kolmen tunnin pätkä tulee yleensä yöllä, muuten herätään sitte tunnin-kahden välein. Jos konkareilla ois tähän jotain hyviä neuvoja, niin antaa tulla :) Toisaalta kaippa aika sitte helpottaa tätä. Ois kiva, jos sais pari pidempää pätkää yöhön, tai edes noi pitkät hereillä olo pätkät jäis päiville. Mä en malta päivisin nukkua ja nyt alkaa olo olemaan väskä. Onneks ukko on vielä tän viikon isyyslomalla, niin se voi yöllä auttaa noissa nukutus puuhissa. Siihen paijaamiseen kelpaa kuitenkin muutkin, kuin äippä :) Parhaat unet tulee autossa ja vaunuissa. Toivottavasti mun alapää paranis nopeesti, että jaksais lähteä pitkille vaunulenkeille.

Mä jännitin kauheesti synnytyksen jälkeisiä vaivoja. Mutta oon kyllä yllättyny iloisesti. Tänään vedin ekaa kertaa omat vaatteet päälle ja siirsin mammavaatteet kaapin perälle. Masu on toki vielä vähän pömpöllä ja löysä, mutta ei mitenkään pahasti. Jälkivuoto on ollu paljon niukempaa, kuin ikinä kuvittelin. Mä olin jotenki varautunu tulviin, mutta tää onki ollu ihan normi menkkojen luokkaa. Oon käyttäny vuokkosten yösidettä (äippäpakkauksesta tuli) ja todennu ne parhaiksi. Muut siteet on tuntunu inhottavan hiostavilta ja kovilta. Toisaalta nyt täytyis alkaa keksii jotain muuta, kun tollanen yöside on ihan turhan iso, kun vuoto on niukentunu entisestään. Hieman vaikeutta on aiheuttanut, kun meillä ei ole vessassa käsisuihkua. Ohje on, että jokaisen vessakäynnin yhteydessä pesis alapään. Mä oon sitte pomppinu aina suihkuun :D Onneks tää on vaan lyhyt aika elämästä. Imetysdementia on iskeny ihan kunnolla. Mä en enää muista, mitä olen tänne jo kirjoittanut. Mulla oli synnytyksen jälkeen koko keskivartalon lihakset ihan kipeenä ja nyt hartiat pukkaa ihan jumiin, imetyksestä. Onneksi on ihana mies joka jaksaa  hieroa :) Maitoa tulee ihan hurjasti. vauva välillä oikeen ýskii kun imee. Ostin eilen maidonkerääjän ja ajattelin huomenna alkaa pakastamaan sen maidon, joka kerääntyy päivän aikana, Yhdellä imetyksellä tulee tuo maidonkerääjä niin täyteen, että sen saa just ja just otettua rinnasta pois ilman, että sotkee. Pumppaamistakin oon muutaman kerran koklannu, mutta ei siitä mun lemmppari hommaa ole tullu. Pitäis varmaa osata ajatella vauvaa samalla, että sais maidon herumaan. 

Mulla alkaa jo tökkimään tää kotosalla olo. Tänäänkin sitte lähdettiin ajelemaan, että pääsin ulos kämpästä :D Onneks vauva vaan tykkää autoilla. Nyt iltapesut ja tissittely kutsuu...

 

Henna ja Eetu 9pv