Meidän vauva on rikki. Viimeset pari päivää vain ja ainoastaan syli on kelvannut. Jos kehtaat edes yrittää pistää vauvan sitteriin, sänkyyn tai oikeestaan mihin vaan, niin alkaa ihan järkyttävä kiljuminen. Voitte arvata, että tääl aletaan oleen aika kypsänä tähän touhuun. Jos tietäis, että toisella särkee johonkin, tai on joku vikana, niin vois jaksaa paremmin ja koittaa auttaa, mutta en mä ainakaan keksi mikä sillä on. Jos johonkin sattuis, niin eikai pelkästään sylissä olo hiljentäis lasta ihan täydellisesti? Huoh. Yötkin on olleet hirmu vaikeita verrattuna aikasempaan. Ruokaa näinä viime päivinä on pikkumieheen uponnut ihan järkyttäviä määriä. Tunti on ihan maksimi aika syöttäjen välissä. Tästä rohkaistuneena päätin, että alan maistattamaan perunaa. Oon koittanu pitkittää sitä, sillä tuntuu jotenki kamalalta, että mun pieni vauvani on kasvanut niin isoksi, että se söis muutakin, kuin maitoa. Ainaki näin alkuun meinasin tehdä soseet ite. Ostin kauppareissulla luomuperunoita, niillä lähdetään testailemaan. Ehkä sit siihen seuraavaks bataattia ja porkkanaa. Hauska nähdä pienen ilme, kun sen suuhu työnnetään ekaa kertaa sosetta :) Huomiseks olis tarkoitus järkätä tuparit sukulaisia varten, siispä jätän tuon sosehomman sunnuntaille.

Esikko oli kirjoittanut kestoilusta. Siispä voisin minäkin vähän kertoa meidän tilanteesta. Tarkoituksenahan oli vaan osakestoilla ja kovasti olen yrittänytkin. Alkuun käytettiin Äippäpakkauksen kestoja, ne oli ihan jees. Sitten meillä oli kirppikseltä hankittuja sisä ja kuorivaippoja, nekin toimi hyvin, ei tainnu juurikaan koskaan falskata. Niiden huono puoli (mun mielestä) oli se niiden iso koko, niiden jäätyä pieneksi ostin kirppikselt' yhden fuzzibunzin. Siihen tykästyin. Se oli vaan s-kokoinen ja jäi tosi äkkiä pieneksi. Hankin netistä 5 käytettyä m-kokoista. Niistä tykkään, ne on tarpeeksi ohuita. Pelkkä vaipan oma fleeceimu ei kylläkään riitä. Siispä oon työntänyt niihin lisäimuja. Oon saanut jostain muutaman kappaleen jotain kankaisia imuja, niillä olen saanut pienen hetken lisää vaihtoväliin. Niinkun olen monesti kirjoittanut, niin poikahan on tosi kova syömään, jostainhan sen täytyy tulla uloskin, joten se on tosi kova pissimäänkin. Kertiksillä vaihtoväli ois sellanen 1-2h, kestolla enintään se tunti. Siksipä nyt viimeaikoina kestoilu onkin jäänyt vähille. Toiseksi ongelmaksi kestojen kanssa on ilmaantunut falskaaminen. Fuzzit falskaa lähes joka kerta sisäreisistä. Jos jollain ois hyviä neuvoja tähän, niin antaa tulla :) Mä kuitenkin koitan laittaa ne aina hyvin ja kireelle kiinni. Ja poitsulla on kuitenkin tuota reittä niin, että ei laihuuden takia falskaa :D Ollaan saatu tutuilta myös yksi isompi all in one-vaippa ja yksi kuori+sisävaippa yhdistelmä. Täytyykin ehkä kaivaa ne esiin laatikon pohjalta ja koittaa miten ne toimii :) En kestoile läheskään joka päivä, mutta niinä päivinä, kun kestoilen koitan käyttää monta kestovaippaa. Näinollen saldoksi tulee varmaan n. yksi vaippa per päivä. Parempi, kuin ei mitään :)

Vauvalehdessä oli viimekuussa juttua kodin siisteydestä. Tai oikeastaan siitä, miten vauva -ja lapsiperheissä kotia ei aina ehdi siivoamaan. Mulle tämä on ollut hirveän vaikea paikka. Mä tykäisin niin, että koti on puhdas. Meilläkin kun on kaksi kissaa, niin siistit lattiat saadakseen pitäis kyllä imuroida vähintään kahden päivän välein. Ihan ei aika ja energia riitä tähän. Sitten ne kissankarvapallot pyörii lattialla ja aiheuttaa mulle harmaita hiuksia. Jos tienaisin yhtään enemmän, kuin minimirahat, niin palkkaisin siivoojan käymään meillä kerran viikossa. Mites teillä muilla? Oletteko joutuneet joustamaan kotinne siisteydestä lapsen saannin jälkeen? Ja ennenkaikkea miten olette onnistuneet sopeutumaan siihen? Mulle se tuottaa vaikeuksia :) Arvatkaa vaan paljonko huomiset tuparit aiheuttaa ahdistusta ja stressiä. Mäkun meinaan siivota kämpän täydelliseen kuntoon ja samalla eetu vaatii syliä. Onneksi mun vanhemmat lupas ottaa aamusta eetun, jotta saan siivota ja leipoa rauhassa. Ens kerralla mietin järkkäänkö juhlia :D Ehkä Eetun synttärit on sitte seuraava pakollinen. 1v synttäreitä ei taida vielä voida juhlistaa hoplopissakaan xD

Loppuun muutama kuva meidän mussusta :) <3

 

Näin käy, kun äiti kääntää selän :D

 

Syksylook... Vaunuissa pitää istua, silloin näkee maisemat :)

 

Kesällä oltiin Amerikan kummin kanssa marjassa. Äiskä unohti hatun kotiin, joten sovellettiin:

Mökillä hulluteltiin isin kanssa:

Vauvan viihdyttämisessä kaikki on sallittua :D :

Näin me harjoteltiin monta, monta päivää:

Vihdoin se sitten onnistui: 

 

 

Terkuin Henna ja Eetu! :)