Ruotsin reissu meni paremmin, kuin hyvin. Mäkin jaksoin paremmin, kuin kukaan odotti. Ruotsissa käytettiin aika shoppailuun ja löydettiinkin ihan kivoja juttuja. Mun ihmeekseni koko reissussa supisteli ihan äärettömän vähän. Olin varautunu siihen, että kävely aiheuttais mojovat supistukset ja, että joutuisin lepäämään koko illan laivalla. Mutta kattia kanssa. Mä jaksoin parhaiten ja olin illalla viimesenä hereillä ja narisin, että joko me muka mennään nukkumaan :D Mä ostin yhden hennesin äitiyspaidan, vaikka mietinkin pitkään, että kannattaako enää tässä vaiheessa mitään ostaa. Onneksi kuitenkin ostin, sillä hintaa sillä oli alle 20€ ja se on tosi kivan näkönen. Vauvalle löydettiin housut, joista toisissa luki  I love dad ja toisissa I love mom. Sitte ostettiin vielä pari bodya joista toisessa luki I love dad. Ukko oli aika onnellinen, kun löydettiin tollaset :) Tulevat isovanhemmat sponssas vauvalle ihanan pipon, jossa lukee SÖPÖ ja sit Converset. Ne toi ne meille hyttiin lahjapaketissa. Oli tosi iloinen ylläri, meinaan oltiin katottu ihan samoja juttuja siel kaupas, mutta ei raaskittu ite ostaa :)

 

Ruokaa tuli mätettyä ihan liikaa koko reissussa, mutta toisaalta… pitäähän sitä elämästä nauttia :)

Saatiin ukon kanssa yks riita aikaseks ja sit piti tietty vetästä kunnon itkut päälle :D Mut mä myönnän kyl, että se johtu ihan pelkästää mun hormoneista. Maha sai hirveästi ihailevia katseita, mutta ykskään ei tullu kyselemään mitään, eikä varsinkaan lääppimään. Ai että mä olin onnellinen :) Viikkarilla oli jotku Etelä-Afrikka viikot ja laivalla oli Mumbai-bändi soittamassa kaikenmaailman viidakkosoittimia. Ne soitti ihan älyttömän kovalla, mutta Eetu ei mahassa reagoinnu mitenkään. Ihme jätkä :O Sitte illalla, kun esiintyjä soitti kirataa, Eetu melskas oikeen urakalla. Kai täst vois päätellä, että se tykkää sit kitarasta? Toivottavasti ei ainakaa toisinpäin, meinaa mä en ala soittaa sille tuutulauluks mitään Afrikkalaista rummutusta :D Oon kyl joskus miettiny, että onkohan tällä oikeesti kuulossa jotain vikaa, kun ei välitä yleensä mistään äänistä ollenkaan.  Ja ne kerrat, kun reagoi vois ihan hyvin olla myös sattumaa... Kaikenmaailman karaoket ja Kaija koon keikat se vetää vaan sikeitä masussa. (Täst sais varmaan aika hyvät  hormoni kauhukohtaukset aikaseks, mut en ehkä jaksa. Jos vaikka vauva oiski kuuro, niin ei se maailmaa kaatais. Mun perheessä moni on näkövammainen, ja hyvin se elämä pyörii senkin vamman kanssa. Kuurous olis varmaan vielä pienempi paha :)  Vois ehk kuitenki kysästä neuvolassa mielipidettä)  Kaikista kivointa koko reissussa oli se, että sai viettää aikaa mun vanhempien kanssa. Ja se, että kaikki meni niin hyvin. On ihanaa, että me voidaan nykyään mutsinki kanssa olla yhdessä ilman, että saadaan riita aikaiseksi :) Menomatkalla meidän hyttejä vastapäätä sattui majailemaan just se reissun ainoa nuorisojoukko, joka mölys koko yön. Onneks ne jäi ruotsiin ja takas tullessa saatiin nukkua koko yö ilman häiriötä. Ja mäkin olin vissiin sen verta väsyny, että heräsin vasta kuuden tunnin unien jälkeen veskiin. Aika harvinaista herkkua tollanen :P

 

Ukko vaihtoi tän päiväisen vuoron iltavuoroksi, kun muuten se ei olis voinu reissuun lähteä. On ihan orpoa olla pitkästä aikaa koko ilta yksin kotona :/ Kissatkin on vielä reissun jäljiltä anoppilassa hoidossa.  Huomenna onki sitte ensimmäinen synnytysvalmennus Kättärillä. Odotan ihan äärimmäisen suurella mielenkiinnolla sitä :)